JEJAK ANDA

Friday, January 28, 2011

SESUNYI VAKUM

Haishh..Ingat lagi kan post pasal aku gi taklimat tu??.Kalau tak ingat..sila baca entri yang sebelum nih..Cerita yang aku nak citer nih berlaku pada hari tu jugak..Kira-kira dua hari yang lepas..Tapi kisah ni berlaku pada waktu malam..sejurus selepas taklimat itu tamat..

Nak dibuat citer..lepas je taklimat tuh, aku terus je balik ke rumah..Sebab tak ada motipp nak duduk Shah Alam lama-lama.Disebabkan aku bergerak dari Shah Alam pukul 6.00 petang, maka haruslah aku berhenti solat maghrib semasa dalam perjalanan..masa tu dah maghrib..So aku berhenti kat satu surau dalam taman perumahan ni sebab nak solat lah kann..


Ops Sikap ke tidak...yang penting aku sampai ke rumah dengan jayanya...

Masuk je dalam tu aku berasa sangat aneh...Wah..sangat sunyi..Aku macam berada kat dalam shuttle UFO..Seyes sangat sunyi..Yang adoo hanyalah bunyik cengkerik...Aku tanya kat diri aku..Betul ke surau camnih?Aaaa..Kenapa orang dalam tu boleh kira dengan jari..Penduduk lain mana??

Ooo..emm..gee..Mana semua orang???~Aaaaaaaa~

Masa tu, aku berasa sangat pasrah..Kenapa surau tu tak ada orang??Mana pergi orang lain..Bukannya aku takut solat sorang-sorang sebab surau tu tak ada orang..Tapi memang pun..Tapi sebenarnya aku berasa sedih sebab tak ada sesapa nak meriahkan surau dengan masjid..

Masa tu aku teringat kata-kata senior aku..Dia cakap camnih..Musuh Islam tidak akan gentar dengan umat Islam selagi jemaah yang menunaikan solat Subuh di masjid tidak sama seperti jemaah pada solat Jumaat..Okeh..Makna nya sekarang ini mereka tidak gentar lah??Walau sedikit pun..Ahh..Kesiannya aku..Kesiannya kami..dan kesiannya anda..kesiannya kita..

The end...

p/s: Kalau bukan saya dan anda yang hendak ke musolla..siapa lagi??Jin kah??


No comments:

Post a Comment