JEJAK ANDA

Monday, January 10, 2011

LAWAK KE?

Tadi selepas selesai je online sesi pagi aku terus berjalan ke bilik.Benda pertama yang aku check adalah fon aku..Mana tau kan ada mesej ke hape..Sangkaan aku memang tepat..Ada satu mesej untuk aku..Aku pun bukak lah kan mesej tu..Nak tau ape terjadik kat aku?Aku terus pengsan jap lepas baca mesej tu..Betul kah ini??



Lepas 2 saat pengsan, aku bangun balik.Pastu aku baca balik mesej tadi.Sebab mungkin aku tersilap baca mesej kot..Bila aku habis baca sekali lagi, aku terus pitam sekali lagi..



Okeh.Lepas 3 saat pitam, aku baca sekali lagi.Aku perhati tulisan tu satu persatu.Aku cuba memahami ayat tu dengan baik.Dengan harapan mesej tu bukanlah satu helah nak kenakan aku.Wah.Mesej ni adalah asli. Cukuplah aku pengsan dua kali..Heh.Mesej ini memang betul..

Err..Mesej ape tu yer?Aku mendapat berita gembira dari sahabat baik aku, Din. Dia cakap dia nak bertunang dalam beberapa minggu lagi.WaH!!!. Masa aku baca je mesej tu, terus berderau darah aku. Ko biar benar Din. Takkanlah seawal ini kan? Tapi takkanlah si Din ni nak tipu lak pasal benda-benda macam ni kat aku kan.Sebab kitorang sahabat baik.Hahaha.Serius aku terkejut..Akhirnya ko berjaya menawan hati seorang wanita yang tidak dapat dimiliki oleh lelaki lain termasuk aku. Terus-terang aku katakan, korang adalah perfect couple of the year. Dua-dua insan yang hebat...Complete package..Yang penting, mereka mempunyai perkara yang paling penting dalam diri manusia iaitu AGAMA..Pehh..

Nampak mahal kan??Padahal beli kat Chow Kit je pun..

Dia nak bertunang dengan sape ek??Aku pun tak tahu sama ada budak lain dah tau ke belom.Yang penting budak tu sama kolej dengan aku. Tu je aku boleh bagi tau.Buat Din yang dikasihi, aku chopp nak jadik pengapit!!!Aku akan pastikan masa ko kawin tu nanti, kehadiran aku akan overshadow kehadiran ko kat atas pelamin tu.Muahahahah(gelak jahat)..Kalau aku takder, tak meriah lah kenduri ko nanti..

Tau tak apsal aku tutup muka pengantin nih? Sebab kalau korang tengok muka dia mesti korang boleh menangis..

Aku sangat exited sebenarnya sebab aku tak pernah ada member yang bertunang. Hari ni first time kot sejarah tercipta..Aku tak sabar nak tengok diorang bertunang..Hehehe..Tak sabar nak tengok saat indah itu. Mesti sweet kan..Auwww...Memang tak dapat aku bayangkan kenduri pertunangan ko nanti.


.................................................

Baru tadi aku dapat satu mesej yang baru.Betul- betul masa aku sedang tulis post ni..

" Ko percaya ke??Gotcha!!!!"
                                    -Din-

Terus aku campak tepon aku ke katil.Segala imaginasi aku jadik pengapit tadi terus hilang..Musnah.Tak sangka aku dipermainkan oleh sahabat baik aku sendirik.Oh baru aku perasan yang tadi tu semuanya adalah dusta belaka. Awass ko Din.Ko tak boleh dibiarkan berleluasa. Mengenakan aku adalah satu jenayah..Maka aku dengan tenang membalas mesej tu kepada beliau dengan nada yang sungguh sinis..

"Wahai Din yang dikasihi, aku tak marah ko tipu aku.Tapi awas ekk..What goes around comes aroound"

AWASS KO EKK!KO JANGAN INGAT BOLEH LARI DARI AKU..

Nah..Rasakan ayat pedas dari aku..Amacam terasa tak?Aku tau aku ni seorang yang lurus..Tapi tolonglah lain kali jangan main-main dengan aku ekk.Pesanan terakhir sebelum aku pergi layan feeling sebab aku telah terkena adalah "DONT MESS WITH JOKER OK!!!..I WILL PAY BACK!!!"

p/s : Lawak ke ha??

2 comments: