JEJAK ANDA

Tuesday, January 18, 2011

THE OLD ME'S DEAD AND GONE

Semalam aku ada naik bas Rapid KL kat shah alam..Pastu dia pasang lagu Justin Timberlake..Dah lama aku nak carik lagu ni..Sebab ada seorang sahabat aku suka sangat nyanyi lagu nih..Bila dia selalu pasang, mesti lah lagu tu lekat kat hati aku dah..Sebab lagu dia sangat sayu..

sekadar hiasan

Dan carik punya carik..aku pun jumpa lah lagu ni kat You Tube..Wah..Sangat hebat...Tapi aku bukan nak cakap pasal aku suka lagu ni..Aku suka lagu ni sebab aku suka lirik dia..Bukan sebab music arrangement dia mahupun penyanyi dia..Tapi lirik dia..Aku dapat inspirasi dari lirik lagu nih..

Aku jugak nak cakap yang aku dah tak sama lagi dengan dulu..Aku yang dulu dah mati dah hilang.Aku sangat tak suka menjadi aku yang dahulu.Banyak benda yang tak betul aku buat..InsyaAllah aku akan cuba berubah..Di bumi asing ini, aku akan cuba berubah dan mencari matlamat hidup.Walaupun aku duduk berseorangan tanpa berteman..Aku ada ingat kata-kata seorang uncle kepada aku..When Allah is your friend, who is your enemy?

Maksudnya..fikir-fikirkan sendirik..

dunia jahil tu dunia gelap..jahil tu maksud nya bodoh..bukan jahat..

Okeh..aku nak larik jauh-jauh ni haa..Dari dunia kejahilan aku..Aku pun tak tahulah camne..Tapi aku memang nak larik..Sebab aku dah penat duk dunia jahil lama-lama..Apa yang aku dapat??Nothing...Ok lah semua..Selamat tinggal dunia kejahatan..Doakan yang terbaik untuk aku yer..

Kalau boleh aku nak larik sampai hujung dunia..Err..ada sesape tahu kat mana hunjung dunia??

Apa yang penting...UKHWAH!!!!!

p/s : Aku sangat terharu dengan sahabat aku semalam..Sorang tu sanggup tidur kat sofa sebab aku tertidur kat katil dia..Dan sorang tu lagik sanggup jemput aku kat Shah Alam semata-mata nak jumpa aku yang tah apa-apa ni..Terima kasih tak terhingga aku ucapkan kat korang..Jasa korang aku akan kenang sampai bila-bila..

No comments:

Post a Comment