JEJAK ANDA

Friday, July 1, 2011

JODOH

Malam ni aku agak penat..Kerana aku terpaksa menyiapkan 2000 words essay..Essay??Aku sangat tidak suka perkataan itu okeh..Walau macam mana pun..akhirnya aku berjaya jugak menyiapkan perenggan isi yang terakhir..Esok boleh buat perenggan kesimpulan sahaja..Hoorayyy..

Hadoii aii..Panjang lah pulak esei ni haa..Pening kepala haku..

Bila otak dah penat tu kann..Haruslah aku stalk fesbuk kengkawan aku..Tema stalk malam ni adalah siasat siapa pasangan kawan aku..Kann..Best giler kot stalk budak..nak dibuat citer..aku ada dua berita untuk disampaikan..Satu berita baik dan satu berita buruk..

OK lah..Aku cerita pasal berita buruk dulu ehh..Aku sangat sedih tau tengok kawan aku sorang nih..Dulu kat sekolah bukan calang-calang orangnya..Dia tu salah seorang ahli jawatankuasa yang bertanggungjawab dan menjadi kepercayaan dalam hal ehwal agama....Ko jangan memainn..Tapi bila aku stalk dia tadi.hambek ko..Gambar kemain lagik dengan awek dia..Yang paling best..awek dia freehair okeh..Camne aku tahu itu awek dia??Sebab kat gambar tu awek dia ada tulis "my future hasben".Sungguh tak sangka dia telah terpikat dengan wanita sebegitu..Di manakah kawanku di sekolah dahulu??Adakah perjuangannya hanya di sekolah sahaja??

Bukan gambar sebenar..Tapi posing lebih kurang jer..

Ok..Kita cerita pasal berita gembira pulak ye..Ada lah seorang kawan sekolah rendah aku ni..Tadi baru aku dapat tahu bahawa dia akan melangsungkan perkahwinan akhir tahun ni..Nak tahu dengan siapa??Dengan juara imam muda (IM) musim ke 2..Iaitu IM Hassan..Aku sangat terkejut tahu..Dan rasa sangat bersyukur..Dalam ramai-ramai kawan aku ada jugak yang menjadi manusia..Tahniah kawan..Semoga hubungan korang berkekalan..Itu apa yang dia cakap kat aku lah kann..Kalau dia tipu aku maknanya aku tipu korang lah yer..

By the way, it is not the issue..The issue is some people are not showing their true colour in school..It can only be seen once u graduate from school..Graduate katanya..Walhal SPM je pun kann..Graduate mende..Ah tak kisahlah haihh..Asalkan pokok pangkalnya adalah pasal "warna sebenar"..Sorry direct translation..Haihh..Pening tol aku..

Jom mewarna nak??

Kita boleh tengok dalam kes pertama di mana kawan aku itu berubah 180 darjah dari diri dia yang dulu..The main point is..do not judge people based on kat mana diorang belajar kan..Sekolah juvana ke..Sekolah harapan ke..Sekolah harian ke...Sebab itu tak penting tau..Tak semestinya budak sekolah juvana macam aku ni baik kann??Dan tak semestinya budak yang skolah harian biasa itu tidak baik..Itu semua adalah bullshit semata-mata..

.....................

.....................

.....................

Jam di komputer riba telah menunjukkan pukul 1.44 pagi..
Otak aku telah penat..
Dan aku telah kekeringan idea..
Katil sudah memanggil..
Selamat malam semua..

p/s: Kisah kawan sekolah rendah aku itu agak romentik..Mereka hanya jadi berkahwin kalau IM Hassan menang pertandingan itu..Huyooo..Speechless aku..Sebab aku tak penah dengar pasal love story macam ni..

NB: Aku mendoakan kawan sekolah menengah aku itu supaya sedar..Kerana aku tidak sanggup melihat dia sebegitu..

No comments:

Post a Comment