JEJAK ANDA

Thursday, July 7, 2011

MYSTERY GUY

Aku nak share pasal seorang lelaki yang sangat baik hati yang telah aku jumpa semalam. Nak dibuat cerita, semalam aku balik dari Melbourne sorang-sorang..Sumpah rasa macam loser gila kot..Ahh lantak ahh..Benda dah berlaku..Masa dalam flight ni, aku duduk seblah orang putih..Maaf.Aku ni agak anti orang putih.Perkauman katanya..

Sepanjang perjalanan tu kann, aku lebih rela berdiam diri dari berborak dengan mamat tu.Tetiba masa dah mendarat kat Tassy, lelaki itu berkata..

"Hey mate..Enjoy your sleep?"

"Yeah..Sort of.."

"Are you from Indonesia?"

Erkk..muka aku ni ada macam mamat endon ke??Oh silap soalan di situ..Takpe2..Tak perlu nak emo kan..

"Nope.I am from Malaysia.." aku menjawab..

"I have been there."

"Nice"

"I have truffle inside my bag. Do u know what it is?"

"Is it a cake or something???" aku menjawab.Dalam kepala aku ni pikir pasal makanan saje kann..Agak keji disitu..

"Nope..Its a fungus.I bought it from China.."jawab laki tu..Pastu dia pun tunjuk truffle tuh..

"Whoa..Cool.."

blablabla...Banyak gak arr kitorang borak..Pastu sampai satu part tetiba dia tanya..

"U need a ride or something?"

"No I guess..Cuz i olredi call my friend to pick me up.."

"Ohh..ok.."

..........................

OK..Aku macam agak heran lah di situ yer..Teeettt..Kann..Aku baru jumpa dia..Pastu tetiba dia nak offer hantar aku sampai rumah..Seyes aku tak penah jumpa laki camnih..Agak aneh..Tetapi sangat baik kott..Arghhh..Aku macam terkejut kot dia nak hantar kan aku sampai rumah..Ada hidden agenda ke?Entah lah..

Apa-apa pun..Aku tak balik dengan dia.Sebab member aku jemput aku dari airport..Kann...Whos that guy??Well, I called him mystery guy..Apa yang aku tahu..nama dia Edward..Umur dalam 50 camtu..Ada 2 rumah..Satu kat Melben satu kat Tassy..Keje kat Factory..Tu jer..Yang lain..Aku pun tak tahu..Kepada insan itu, terima kasih kerana anda sangat baik hati...

p/s: Sangat terkejut dengan insiden itu.Maka haruslah aku menulisnya di dalam post kali ini. Sebab ianya sangat aneh, pelik, janggal dan ajaib..

No comments:

Post a Comment