JEJAK ANDA

Sunday, July 17, 2011

SEMADI

Hari ni hari Ahad. Dalam diari kehidupan aku, hari Ahad adalah hari bermalas-malasan..Nak rehat puas-puas sebab dah berlelah selama seminggu kat kelas..Berlelah katanya..Walhal baru minggu pertama je kot..Lelah lah sesangat kann..



By the way, masa aku tengah buat essay kat dalam bilik, tetiba pintu aku berbunyik..

"Knock..knock"..

Aku pun membuka pintu.Andrew rupa-rupanya..

"Ada apa Andrew??"

"Kereta kita kena langgar lahh..Cuba kau tengok"..

Ohh..Aku sungguh pasrah..Kereta tu dah lah buruk..Pastu ada lagi tu orang nak langgar..sungguh kejam..Aku tak dapat bayangkan keadaan kereta tu lepas kena langgar..Terbarai habis kot..Hahaha..Eh apsal aku gelak neh??-___-"

Maka, haruslah aku berlari ke crime scene itu..Haruslah berlari kan..Sapa tak sayang kereta kann...Walaupun kereta buruk, tapi jasa kereta tu memang banyak..Aku amek prinsip ni dari bapak aku..Sebab dia selalu cakap benda ni kat aku..

Walaupun dah nak terbarai..kereta ini mampu lagi dipandu di atas jalan raya..

Sampai je kat crime scene tu, aku terus pitamm..Boleh??Hahaha..Aku sentap kott..Tak ke sentap tu tengok bumper depan kereta kau tercabut??Pastu bumper belakang kemek..Macam kena burger lak aku tengok sebab kena langgar di depan dan belakang..Oh noo..Masa tu aku nampak duit berterbangan di langit...Aaaaa...Alahai.ni mesti kes langgar lari ni..Dah tau mabuk lagi nak bawak kete..Budusss punya manusia..Sebab tu lah aku tak suka orang putih..(Maaf sebab agak perkauman di situ)..

Lantas aku mengusap tayar kereta..Hamboihh..Kemain kann..Lalu aku berkata, "Bersemadi lah dengan aman wahai sahabatku.."

Sob sob....

Aku dah xde duit nak baiki bumper yang dah tercabut tu..Lantak ahh kau kereta..Kalau council nak tarik, anda dialu-alu kan untuk berbuat demikian..Aku dah tak ada duit nak bayar kos baik pulih semua..Ohh...Tragis sungguh cerita aku ini..Walaupun camtu, aku terima benda ni dengan hati yang terbuka..Sedikit pun tak ada rasa marah..Adakah ini ujian kepada aku??Who knew..

Till then..Babai..


No comments:

Post a Comment