JEJAK ANDA

Thursday, July 7, 2011

REASONS WHY I HATE TRAVELING

Hmm..Malam ni aku nak luahkan perasaan aku selepas pergi melawat Victoria..And i wish i will never ever travel to Victoria again..Hell no..Tak nak gi sana katanya kann..Walhal kalau nak balik ke Malaysia kena transit ke sana juga..Oh tidak..

Sebelum aku mengkritik tempat tu, aku nak mengucapkan penghargaan yang tidak terhingga kepada Aiman Black sebab ajak tidur rumah dia malam tu. Best kot tilam yang dia sediakan untuk aku. Lagi ok dari tilam yang aku tidur dekat backpackers tu.Seyess..Thanks Aiman..Kalau ko takde, tak tau aku tido mana malam tu..Rumah ustad lah kott kann..Tak pun aku tersadai kat backpackers lagik..Like a loser..

Hmmm..Ok lahh..Lets kritik lak kann..Hahaha..Yang pertama, aku travel kat tempat tu sorang-sorang..Berani mati kann..Mane kengkawan aku??Ohh..Aku sebenarnya tanaklah menyusahkan orang..kann...So aku pun travel lah sorang-sorang di sana..Bila dah jalan sorang-sorang tu, haruslah kau jalan dengan berhati-hati kann..Nanti sesat lak..Dengan orang yang ramai giler kat situ..Sumpah aku rimass..Bila jalan sensorang tu haruslah aku kelihatan seperti rusa masuk kampung..

Dan benda yang paling tak best, aku tersadai kat Southern Cross Station sorang-sorang selama dua jam..I just sit there waiting for my friend to pick me up..Aku tunggu dari kul 4 sampai lah kul 6..Duduk-duduk..Tengok orang..Main fb jap..Sumpah aku sedih gila masa tu..I whispered to myself. Where the hell my friend is?Do I even exist?Entahlah..

Ujung-ujung Omar jugak yang sampai..Housemate aku kat Tassy tu haa..Gigih lah dia gi jemput aku kat Southern Cross Station tu kann..Tuan rumah mane??Nan adoo lah kann..Jumpa je Omar aku rasa sangat bersyukur.At least I have someone to talk to..

Tapi malam tu aku diuji lagik.Train kitorang terlajak..Arghh..Haruslah aku geram sebentar.Kann..Sebab masa tu aku dah penat giler..Sebab pagi tu aku ada basketball match..Dan malam semalam aku hanya tidur selama sejam sebab tilam backpackers itu sangat tidak selesa..Haihh..Ohh noo..Bila train dah terlajak tu Omar pun ajak aku gi tidur rumah Aiman sajer..Sampai je rumah Aiman, aku terus pengsann..Seyesss..Sebab aku dah tak larat nak buat apa-apa dahh..

Disebabkan event yang agak malang itu, aku membuat kesimpulan bahawa Melbourne is out of my traveling list.Not because the place is not awesome. Its a PERSONAL ISSUE..Sorry peeps..I HOLD GRUDGE..You know me..Everyone know that I am heartless..

p/s: Its difficult to get accommodation there. Walaupun ada ramai kawan kat sana. I wonder why..

No comments:

Post a Comment