JEJAK ANDA

Monday, June 27, 2011

TIP KURUS

Sapa nak kurus?Sila angkat tangan cepat-cepat..Hah..Ok lah..Sama ada korang nak ke..atau tak nak ke..aku tetap nak bagi tau jugak..Kejamm tak??Hahaha..Ok lah..Seperti yang kita tahu kan..sapa tak nak kurus kan..Semua orang nak kurus..Termasuk aku..Sebab aku dah gemuk..

Sapa rasa diri dia chantek??Sila turun tangan..Ehh??Tak ada??

Ok lah..Perkara pertama yang aku nak share adalah dari segi pemakanan..Hari tu kan aku dah cakap pasal workout..Hari ni turn pasal pemakanan lak.Masa korang makan, make sure yang karbohidrat yang korang amek tu tak lebih dari segenggam penumbuk..Boleh??Tak boleh?Kalau tak boleh, korang kenyangkan diri korang dengan tambah lauk..Boleh?

Apsal camtu lak??Sebab karbohidrat adalah penyumbang utama tenaga kepada manusia..Tetapi tenaga yang berlebihan yang tidak digunakan akan ditukar kepada LEMAK..Oh tidak..Lemakk..Kann..Lebih-lebih lagi kalau korang tu keje yang dok dalam pejabat..Siap ada aircond lagikk..Lagi lah pulak kann..Bertambah-tambah lemak dalam badan tu kalau makan lebih-lebih dari yang diperlukan..Haishh..

So apa lagik..Jom mulakan sesi menguruskan badan sekarang..

p/s: Bila makanan dah ada depan mata jangan haraplah nak kawal nafsu yang menggila tu kann..Sepenumbuk??Nann hadoo..Kalau boleh nak sekawah kann..Baru puas..Boleh??

NB: Siapa kata kurus tu cantik??Majalah??Cikgu??

3 comments:

  1. cantik la kalau gemuk...nan hado...kalau boleh nak kurus mcm lidi..boleh??

    ReplyDelete
  2. kalau tak makan nasi...nmpak bdn susut...kalau makan nampak la gemok nyer...so, jgn mkn nasi...mat saleh pun tak mkn nasi...ahhahaha.

    ReplyDelete