JEJAK ANDA

Sunday, June 12, 2011

PASAR TANI

Petang tadi aku pergi pasar tani dengan kakak aku.Aku pun saje je lah kan jenjalan.Dah lama tak pergi pasar tani. Saje je nak cuci mata tengok makanan Malaysia yang sungguh enak.

Aku sungguh terharu kalau celik je mata dah ada nasik lemak camni terhidang kat atas meja..Namun, aku hanya mampu berangann dan melihat..Oh tidak..

Sampai satu kedai, tetiba aku benti kat situ. Kedai tu milik satu pasangan yang boleh aku cakapkan agak berusia.Aku benti kat situ sebab diorang jual nasik lemak.Untuk pengetahuan semua, nasik lemak adalah makanan pebret aku all the time.Selain satay, kueh cakoi, pizza, meggi, hotdog, dan yong tau fu..Boleh??Kann..Banyak ke tidak makanan pebret aku??No wonder lah aku gemuk..Errkk..

Yesss..I still kurus..Inilah hasil diet nasik lemak I di pagi hari tau..

Masa nak bayar tu,tetiba pak cik tu berpesan kepada aku, "Nak, kau tu lelaki.Berperangailah seperti lelaki.."

Errkk..OK pak cik..Fine..Aku tak paham pak cik tu cakap apa..Kann..Of kos lah aku lelaki.Tetapi kenapa dia cakap camtu?Adakah dia suruh aku menjadi lelaki dalam konteks keluarga aku?Maknanya aku kena jadik anak yang lebih bertanggungjawab sebab aku sorang jer laki dalam tu?Atau apakah?

Aku pun balas," Ok pak cik.Saya suka berurusan dengan pak cik.Kerana pak cik seorang yang sangat hebat."

Pak cik itu menjawab, " OK lah nak.Pak cik pun sangat suka berurusan dengan kamu."Jumpa" lagi yer.."

Erkk...OK......

Pastu aku pun melantak lah nasik lemak yang aku baru beli tu dengan akak aku...Baru je nak suap makanan tu kat mulut aku, tetiba aku tersedar..

Boleh lak kan tetiba gi pasar tani jumpa pak cik neh..

..................

Ohh..Mimpi lagi rupanya..Aku berfikir lagi..Apakah maksud pak cik tu dengan "jumpa lagi"??Arghh..Seram lak aku dengar kan..Dia nak lawat aku lagi ke masa mimpi lepas nih??Kenapakah sejak dua menjak ni aku dilanda mimpi aneh??Haishhh..

No comments:

Post a Comment