JEJAK ANDA

Thursday, June 16, 2011

PERLU KE?

Hmm..Hai korang..Hari ni aku nak meluahkan  rasa geram aku kat mereka-mereka yang kuat mengutuk orang lain..Seyes geram tau..

Awas lu orang..Kemain kann mencerca sesuka hati..

Camni..Kekadang aku ada gak rasa kesian kann kat pemimpin..Tak kisahlah..Ketua pengawas ke,ketua tentera ke..PM ke YB ke..Aku bercakap secara general..Yelah..Bila dah jadik pemimpin ni kann, haruslah hidup dalam keadaan sempurna..Macam dia tu bukan manusia lak kan.Takleh buat silap..Silap sakit habis lah kena cercaan dari orang bawah.

Pastu kan,ada je pihak-pihak yang cakap pemimpin mereka sepatutnya buat begitu dan begitu..Seolah-olah pendapat mereka itu tepat dan bernas seratus peratus..Kalau kat fb tu ko tak payah citer lah kan..Ada jer komen-komen hazab dari insan-insan yang macam tu.Motipp??Kepada insan yang berkata begitu, sila ingat ekk..Pernah tak korang terpikir yang kita ni hidup dalam dunia yang penuh dengan perkara yang tidak sepatutnya.

Sebagai contoh, kalau korang tak solat atau lewat solat, pernah tak tiba-tiba malaikat jibril datang kat korang pastu cakap yang bekalan oksigen korang akan dipotong kerana lambat solat atau tak solat?Tak pernah kann??Tapi korang rasa tak patut ke bekalan oksigen korang tak dipotong sebab lewat atau lambat solat??Memang tak patut..Like I have told you, dunia penuh dengan perkara yang tak patut..



Instead of mencerca bagai, baiklah cari penyelesaian kann..At least, masalah boleh selesai dan xde lah orang sakit hati..Macam baru-baru ni kerajaan block sepuluh laman web tu..Ramai je kot yang mencerca menteri..Yang bestnya menteri tu lah..Sebab ramai kutuk dia maka banyak lah pahala yang dia dapat..Tapi yang carik jalan penyelesaiannya?Berapa ramai?Adalah sedikit kann..

Yang mencerca lebih-lebih tu, dia sebenarnya pernah ke tidak download guna sepuluh laman web tu? Kalau ada memang logik lah kann nak marah..Tapi yang tak pernah pakai tu ada jer kan yang cerca lebih-lebih..Motipp??Saje lah tu nak carik pasal..

Sebenarnya, block lah macam mana pun..Benda tu still boleh di download kalau korang reti..Its all about setting and coding..Ada jer cara camne nak bypass benda alah tu..Aku kasi tajuk..Korang carik sendiri website neh..Tajuk dia "Cara bypass website yang SKMM block"..Camne??Easy tak??Senang jer..Tak payah nak maki-maki orang..Dosa tak dapat, pastu siap dapat download lagik..Kann..

Yo mann..My name is google..Ask me anything and i will tell u everything..Bolehh??

Pastu yang kerajaan block sepuluh je kot..Walhal ada jer yang diorang tak block..Maka korang pegi lah yang diorang tak block tu..Dalam sepuluh list dia block tu, aku pernah pakai 3 je..List aku yang lain semua selamat..Kann..Sepuluh jer punn..Ada banyak lagik rasanya..Sape suruh pergi kat tempat yang kena block.Memang tak dapat lah kann..

Ok tu jelah sesi lepas geram bersama aku..Kann..Sebelum aku blah, aku nak nasihat sikit para pembaca.Dalam hidup neh, jadilah seperti air..Letak lah macam mana pun halangan, air masih boleh lalu..Buka minda and think outside the box..Ok tu je kot rasanya...babai..Sekian..

p/s:We pick our reality. Some people choose to be depressed and have a victim mindset. When we shift our mind and thinking we change our physiology..

No comments:

Post a Comment