JEJAK ANDA

Sunday, June 26, 2011

KOTOR

Hi peeps..Whats up??Ok??Kalau tak ok cepat-cepat lah pergi jumpa pakar..Ok lah malam ni aku nak citer pasal situasi kini.Sekarang ni kecoh lah kan kat tempat aku pasal benda BERSIH tu kann..Aku sebenarnya sangat tak suka dengan demonstrasi..Seriously..Kenapa lak?

I ni pembersih orangnya.Tiap-tiap hari karpet mestilah divakum..See..Rajin kan I??Rajin katanya..Walhal tu memang keje ko kann??Pembantu rumah..

Pertama, benda ni susahkan orang ko tahu..Macam dulu yang berlaku kat KL tu kan..Orang-orang nak keje carik rezeki ko bantai lak nak buat demo bagai..Motipp??Ko nak carik perhatian ekk??Ke dah tak ada kerja sangat??Tak kisah lah pro kerajaan ke..Anti kerajaan ke..Dua-dua sama jek..

Bila dah berdemo tu kan..Konpem lah kann ada yang gaduh-gaduh..Bila dah gaduh-gaduh tu lak mesti lah ada yang cedera..Aku tahu korang nak menegakkan kebenaran KONONNYA.Tuntut keadilan bagai..As i already told you before, there is no total justice in the world. Total justice tu ada kat afterworld jek..Tolonglah paham okeh..Bukak minda..Bukak mata besar-besar..

Ni mesti terpengaruh tengok cerita kartun Justice League ni kann??F the justice..

Pastu lak, matlamat tak menghalalkan cara okeh..Aku tahu korang nak tuntut keadilan kann..Niat kau memang murni, tapi cara kau salah bro..Kau demo tu susahkan orang jek keje..Kann..Haa..Ahh..That bullshit..Malas lah aku nak sambung lagik..Dah takde point dahh..Hahaha.

Ok jom buat assignment..

p/s: Kau sekolah kat sekolah kerajaan..Ada yang yang beruntung tu siap dapat biasiswa kerajaan lagik..Pastu tetiba kan nak buat demo anti-kerajaan bagai.Tak ke pelik tu??Tak sedar dek untung..

NB: Tak sabar nak baca komen..Ada ke tak orang komen ekk??Hahaha..Memang berani mati..

3 comments:

  1. 1stly, sori sebab aku pilih jadi anon je. hee.

    1. nak cakap yang pasal susahkan orang tu. sebenarnya tak susah pun. tujuan utama (asal) perhimpunan tu berarak ke istana negara dengan aman untuk serah memo. bila panggil ramai2 ke ibu negara, dan tiada provokasi oleh pihak berkuasa, ke mana pergi orang2 yang datang dari jauh tu? mesti dorang akan mengambil peluang untuk melancong. pendapatan orang yang mencari rezeki kat kuala lumpur akan meningkat sekali ganda. pakcik2 drebar teksi, penjaja2, kedai makan, kedai baju etc.

    2. gaduh2 takkan ada bila semua yang datang tu dengan tujuan yang sama. yang problemnya bila umno & perkasa nak join sekali untuk stopkan perarakan tu. memang akan dijangka la akan bergaduh. tapi asalnya tak gaduhkan kalo perkasa/umno tak datang? =)

    3. aku pun sama jugak pandangan dengan ko, demo macam susahkan orang jugak kan sikit2. tapi aku lebih terkesan dengan sorang cikgu perempuan aku ni yang ajar sejarah masa form5. kan kita ada belajar pasal parlimen negara kan? dia ada la tanya, kenapa orang berdemo? dan jawapan yang dia bagi sebab suara/cadangan/usul/suara rakyat/masalah rakyat yang dibangkitkan dalam parlimen tak didengar. jadi, kita dah tak ada alternatif lain kecuali berdemo nak suarakan suara kita supaya sultan nampak problem rakyat dia sebab selalu pm yg info ape2 kat agong.

    4. aku pun scholar mara jugak, duit kerajaan jugak. duit rakyat jugak. pada pandangan aku lah, yang anti2 kerajaan ni bukan sebab tak bersyukur, tapi sebab sepatutnya kita (rakyat) dapat lebih dari sekarang dengan segala macam bahan mentah ada kat malaysia compare dengan singapore, thai etc. bukan nak mewah mana pun, tapi sepatutnya equivalent dengan apa yang negara kita ada. aku ksi contoh la sikit, cam biasiswa untuk pendidikan. tu kan benda penting dan sepatutnya peruntukan untuk tu ditambah dari tahun ke tahun. tapi apa yang kita nampak sekarang, peruntukan untuk tu macam semakin berkurang. kita leh tanya junior, dorang cakap sekarang jpa/mara/etc dah tak anta kat situ/sana dah, kurang bajet.

    memang kita (aku juga) perlu bersyukur dengan scholar yang diberi tapi macam mana dengan nasib adik2 kita? kan. :)

    aku pun pikey jugak, dalam ramai2 yang berarak tu nanti mesti buat perangai. tu aku pun berharap dia kena tangkap. tapi sebelum ni pun yang jadi havoc sebab peserta di provoke oleh pihak berkuasa. ce tengok video dekat youtube.

    okeh, just my 2 cents worth of opinion. kalau cam salah betulkan jugak weh. lain orang, lain view. kan2? hehe. peace.

    *eh, sori lagi sekali sebab aku pakai anon, tapi kalau nak aku gtaw aku sape pun takpe. no prob, kasik emel, nanti aku gtaw. =))

    ReplyDelete
  2. *eh sori2, yang point 1st tu aku nak cakap, "lepas demo, ke mana nak pergi yang ramai2 datang dari jauh tu...." =)

    ReplyDelete