JEJAK ANDA

Wednesday, June 1, 2011

KEJI

Ok lah.Kali ni aku nak cakap pasal hutang. Hutang??Tak ada topik lain ke?Entah lah.Aku cuma nak share pengalaman hidup aku berkenaan hutang jek.Tapi bukan berkenaan aku. Berkenaan apa yang aku lihat kat persekitaran aku.Cerita ni tak ada kaitan dengan aku..

................

Pada zaman dahulu, ada dua orang manusia yang tinggal di dalam sebuah gua. Mata wang yang digunakan pada masa tu adalah daun. Nak dibuat cerita, kejadian itu berlaku pada musim sejuk. Dan sumber daun telah semakin berkurang.


Holla people..Aku Stu..Apa pandang-pandang??Ada utang ke??

Stu dan Zack adalah insan yang hidup di dalam gua itu. Satu hari Stu sudah habis sumber daun. Dan Stu pun meminta untuk berhutang dengan Zack.Dengan rasa murah hati si Zack memberi hutang kepada Stu. Jumlah daun yang diberikan kepada Stu adalah sangat banyak.

Setelah lebih kurang sebulan lebih, Stu membayar hutang kepada Zack. Jumlah yang diberikan adalah lebih daripada jumlah hutang yang perlu dibayar.Dan ini bermaksud Zack telah berhutang kepada Stu.Pada masa itu, Stu mendesak supaya Zack membayar bayaran baki itu.Stu mendesak dan terus mendesak. Sehinggalah Zack menjadi sakit hati kepada Stu.Alasannya kerana dia sanggup memberikan hutang kepada Stu dalam jangka masa yang lama.Manakala si Stu tu pulak, Zack baru hutang tak sampai sehari dah nak mintak balik..

Nak mintak hutang tu balik bollehhh???

..........................

Hmm..Itulah kehidupan..Sebab duit, kehidupan jadi huru-hara. Kannn..Tapi si Stu pun tak consider kan..Baru hutang sekejap..Kemainn kau mintak bayar hutang masa tu jugak..Si Zack tu cool jer kot kau hutang lama-lama..Tolonglah..Thats not good..Itu boleh buat orang lain sakit hati..

Tu je kot kali ni..Sekian..




No comments:

Post a Comment