JEJAK ANDA

Saturday, June 11, 2011

TAKUT

Mula-mula aku naik kereta.Aku rasa masa tu aku mabuk rasanya.Seingat aku masa tu aku mabuk sebab makan float...Tau tak float tu mnde?Ais krim atas root beer tu haa..Adess..Ok lah..Masa mabuk tu, aku jadik co-pilot member aku jer.Aku ingat lagi, masa tu hujan lebat.Kawan aku tu lak bawak kete macam orang mabuk.Tah-tah dia mabuk jugak.Aku nak je tegur dia supaya bawak betul-betul.Tapi aku takleh cakap.Mulut ni seolah-olah terkunci.Mebi sebab aku mabuk kot.



Tiba-tiba ada budak kecik melintas tengah jalan.Kawan aku tu pun terus brek lah.Takkan jalan lak kan..Huh..Nasib baik sempat.Pastu dia pun nak carik lah tempat nak benti.Sebab nak tengok budak tu okeh ke tak.Punya lah susah nak carik parking masa tu..Hangin tol aku.Ujung-ujung kitorang parking kat balai polis jek..

Keluar je dari keta, kitorang terus kena cerca..Kemain kann..Hazab la jugak nak mendengarnya..Ahh lantak ahh..Kitorang pun pergi lah ke tempat kejadian..Kann..Sepanjang perjalanan ada je orang mencerca aku..Tunggu ekk..Kejap lagi turn aku pulak cerca korang..

Sampai je kat tempat tadi, aku tengok budak tu ok jek.Aku pun apa lagik.Aku pon jerit kuat giler.Tetiba lak rasa nak jerit..Semua orang terdiam..Kemain kan cerca aku tadi..Maka haruslah aku balas pulak cercaan diorang tu..Selepas aku kasik cercaan balik sedas dua, aku pun blah..

.........................

Tiba-tiba aku jatuh dalam lubang..Lubang sedalam tujuh kaki..Aku pun terpikir..Kalau bentuk macam ni bukan lubang..Ni liang lahad kan..Aku pun cuba lah panjat sebab masa tu ada orang timbus pasir dalam tu.Semakin aku panjat semakin banyak pasir yang masuk..



Aku pun terus panjat...

Panjat...

dan panjat...

Ahh..Rasa macam tak sempat je kann..Lantaklah..Aku terus jugak panjat.At least aku dah cuba..Masa tu tinggal setengah meter je..Seyes rasa macam tak sempat..Masa tu kaki aku dah kena timbus rasanya..Namun aku terus jugak panjat...Akhirnya aku sampai ke jugak ke permukaan bumi..Syukur..

...................................

Aku membuka mata..Aku lihat aku berada kat dalam bilik.Jam menunjukkan pukul 748 pagi.Syukur lah ianya hanya sekadar mimpi..Kalau betul-betul tadi camne??Memang tak dapat aku bayangkan..Aku terdiam seketika..Insaf sebentar..Lantas mengucap panjang...



p/s: Sudah bersediakah anda?Masanya kian tiba.

No comments:

Post a Comment