JEJAK ANDA

Friday, June 10, 2011

RIUH DI DEWAN

Huhh..Hari ni aku berasa sangat penat..Kemain kann..Jawab pekse macam nak pengsan lak tadi kan..Fuhh..Akhirnya tamat jugak masa 3 jam tu kan..Maka selepas berhempas pulas melawan badai gelora selama beberapa hari, haruslah aku merehatkan diri aku hari ni..Gituu..Bercakap pasal ekzem, hari ni aku nak bercakap pasal insiden yang berlaku kat aku masa ekzem Bio tadi..

Al-kisahnya..Hari ni aku ada paper Bio..Kemain kan menghapal sume bende..Cartilage lah..Hormone lah..kann..Memacam lah kena ingat..Maka tepat pukul satu petang tadi, aku pun mengorak langkah ke dalam dewan pekse..Kemain lagik dada aku berkencang kan..Berdebar-debar kann..Rasa macam nak tercabot lak jantung ni ha..



Bila dah masuk dewan pekse tu haruslah aku mencarik spot yang strategik..Kalau korang nak tau, aku suka duduk belakang...Sebab boleh usya orang lain buat apa..Kalau duduk depan aku macam psiko giler..Ok lah..Aku pun duduk lah kan kat tempat yang menjadik pilihan hati aku tu..Bila pengawas pekse dah suruh mula, aku pun apa lagik..Mula lah menconteng kat situ dan kat sini..Wah..Macam kelas melukis lak aku buat..Habis kertas pekse tu aku conteng.Pastu aku pun jawab lah..

Jawab..

Jawab..

dan terus menjawab..

Pastu aku tengok dah sejam masa berlalu..Heh..Sekejapnyer masa berlalu..Tetiba pengawas pekse check student ID aku..Pastu dia amek student ID aku..Aku mula rasa tak sedap hati..Selalunyer lepas je kann..Xde la sampai kena amek bagai...Kann..Aku pun terus fokus jawab soalan walaupun sedikit terganggu..



Tetiba sorang pengawas pekse datang kat aku lalu berkata," Dik, ko salah tempat lah..Kertas Bio ni untuk budak Sains..Kau budak Farmasi.."

Ko boleh dia cakap camtu??Nak je aku buat-buat pitam masa tu jugak..Yelah kan..Mana tak nya..Aku dengan gigih ni ha dah jawab hampir separuh kertas..Baru tahu aku salah tempat..Ko kannn..Walaupun camtu aku masih relax je pun masa tu..

Adussss..Pitammm den..

"Jangan risau yer dik.Akak cadangkan kau duduk je kat meja sana tu.." kata akak tu kepada aku.Akak katanya..Walhal aku rasa dia dengan aku dah taraf cucu tu kann..

...Ok fine aku tipu..Dia xde cakap akak..Aku saje je buat citer..

Pastu aku pun apa lagik..Pergi lah kat meja seperti yang dia cakap tu kann..Pastu dia bagi kertas pekse baru..Kann..Tak ke sedih ko kena jawab kertas lain..Walhal kertas tadi dah separuh siap tu ha..Aku pon bukak lah kertas tu..

Fuhh..Aku menarik nafas lega..Apsal lak??Sebab soalannya sama jer..Yang lain cuma kaber cover page jek.. Nasib baik kann..Selamat aku..Kalau tak tak tau lah apa terjadik kat aku..

Lepas ni aku kena lebih berhati-hati..Kerana pisang takkan berbuah dua kali..Eh masuk ke peribahasa tu??Ah lantak lah kan..Aku harap perkara ni takkan terjadi kat aku atau kat korang...Boleh kena stroke dibuatnya..

Bercakap pasal pisang, tetiba otak aku keluar gambar pisang goreng..Arrghhh..Best nyer..My pebret..

OK lah..Sampai tu je kot sesi gossip bersama aku..Next time kita jumpa lagik okeh..Babai..Eh chopp..Sebelum tu, aku perlukan jasa baik korang untuk vote gambar yang aku ni..Aku join satu pertandingan ni..Haruslah gigih sebab hadiah nya sangat mewah..Aku nak cuba nasib jer..Takde lah beria-ia sangat kan..Maka korang haruslah vote yer..Kalau nak undi, sila klik di sini..OK lah korang..Selamat berhujung minggu..

p/s: Apa korang buat kalau korang dalam situasi aku sebentar tadi??Adakah korang akan buat-buat pitam??

No comments:

Post a Comment