JEJAK ANDA

Thursday, September 8, 2011

KETUPAT KETUPAT CHENTA

Cube tengok tajuk post nih.Amacam?Gempak tak?Ekekekeke..Apa kaitan dengan entry kali neh??Amboi-amboi..Mesti ada kaitan dengan raya kan??Haruslah ada kaitan okeh..Nama pun masih dalam mood raya lagik..

Hari tu aku ada gi jalan raya kat rumah seorang uncle nih..Orang panggil dia 'abang' aziz. Aku pun tak tahu kenapa orang panggil dia abang..Ekekeke..Kalau aku lebih selesa panggil uncle jer..Bukan sebab dia tu dah tua ke hape. Sebab dia tu seorang lecturer kat UPSI tu okehh..Amat tidak sesuai aku panggil dia abang..Kot-kot mane tahu aku tercampak ke UPSI ke kan??Tak ke susah tu nak tukar panggilan..

Just call me abang.Boleh?

"Masa tengah aku khusyuk membedal nasik himpit ngan kuah kacang (which are my fevret) sambil tengok citer kartun ngan anak dia (motipp sesangat kan tengok kartun masa datang beraya rumah orang) tetiber dia tanya aku soalan cepumas.

"Ko asal mane?"

"Cube teka?"

"KL???"

"Tak.Saya (Hamboih sopan santunnya aku kann..Pakai 'saya' lah pulak) berasal dari negeri __________(tempat kelahiran haruslah dirahsiakan atas sebab tertentu.Yang penting bukan KL)..
Saya cumalah pemuda desa yang tidak bersalah <----ok yang ni tipu.Aku saja tambah.

"Oh.Cool."

Ok cukup.Tak larat nak tulis pepanjang perbualan yang berlaku itu. Persoalannya. Apakah motif dia cakap aku berasal dari KL?Adakah aku ni tipikal budak KL?Adakah aku ni sombong?Hmm..Entahlah..Adakah aku ni muka macam gangster..Maklumlah, kat KL kan ramai gangster..Homaicat muka pun jambu berangan jadik gengster (jambu ke??ekekekeke)..

Abang aziz, silalah percaya.Walaupun saya ni tampak macam ni, tapi saya berasal dari kampung tau.

Entahlah. Persoalan itu masih lagi bermain dalam ingatan aku.Budak KL macam mane?Ada apa kat KL yang menjadikan aku mcm budak KL.Macam aku ke??Entah lah aku pun tak tahu..Seyess aku x suka di chop sebegitu okeh.OK ahh korang..Dah tetiber lak malas nak tulis lagik kann.Jumpa lagi esok okeh..Jangan nakal-nakal tau..

p/s : Aku hanyalah pemuda desa yang tidak bersalah. Tolonglah percaya..

p/s: Aku tertanya-tanya. Adakah dia nak cakap muka aku ni seiras Aaron Aziz dalam KL Gangster..Oh agak perasan di situ.

No comments:

Post a Comment