JEJAK ANDA

Sunday, March 20, 2011

KERANA DIA JUGA MANUSIA

Mood : Sayu...

Petang tadi, aku berfesbuk sahaja..Seperti hari aku pada hari hujung minggu yang lain..Tetapi minggu ini lain sedikit...Aku digemparkan dengan pemergian salah seorang lecturer yang terhebat pernah aku jumpa..Ini serius.Oh.Dan ini sangat menyedihkan..

Walaupun begitu, jauh di dalam sudut hati aku yang gelap ini..aku tertanya-tanya..Giliran dia sudah tiba..Tetapi bilakah giliran aku??Bersediakah aku menghadapi semua itu..Kaki kena sepak sikit pun sudah meraung macam kena langgar kereta inikan pulak apabila roh dipisahkan dari jasad..Aaaaa..Itu semua tidak boleh dibayangkan.Dan apakah pengakhiran aku??Oh.Takutnya..Takut..dan takut..

Hari ini aku sedar semula..Walau macam mana hebat pun orang itu..dia tetap manusia..Manusia yang pasti akan mati..Kerana kematian itu adalah hakikat..Itulah kelemahan manusia..Aaaaa..Takut..Aku hampir pasti terpaku tatkala aku memikirkan pengakhiran aku..Bagaimanakah??Ahhh..

................(speechless).........

..............(tergamam)...........

...........(terpaku)............

..................The end..............

p/s : Are you ready??Lets muhasabah!!!

p/s : Ada orang pernah berkata..Kenapa harus risau..Mati hanyalah sementara..Err..Apakah??

No comments:

Post a Comment