JEJAK ANDA

Tuesday, October 11, 2011

PENJENAMAAN

Hari ni aku nak cakap pasal penjenamaan.Lebih spesifik lagi. Penjenamaan Islam.Korang pernah dengar isu ni tak??

Penjenamaan Islam ni bermaksud menjadikan Islam sebagai jenama..Sebagai contoh Parti Islam Siberia..(contoh sajer..jangan sampai adoo yang gaduh sebab contoh yang aku kasik ni sudehh)..Islam Fried Chicken ke..camtu lar antara contoh penjenamaan Islam..

Aku sangat tak setuju seratus peratus dengan penjenamaan Islam.Eh??Asal lak??Manusia kan tak perfect..Cube korang bayangkan, kalau sesuatu buruk yang berlaku terhadap jenama tu..Contohnya ada restoran Islam Fried Chicken ni dia jual ayam tak bersih..Mesti imej islam itu sendirik akan tercemar kan??tak ke gitu??

Maka haruslah aku anti penjenamaan Islam..Sebab banyak keburukan berbanding kebaikan..Sekian..

p/s: Islam adalah Islam. Islam bukan PAS..bukan UMNO..Mahupun PKR..Ada pahamm???

p/s: Maaf sebab aku tak kasik hujah dengan detail..Ada aku kesah?ekekeke..

No comments:

Post a Comment