JEJAK ANDA

Saturday, October 8, 2011

BELANJA SAWAN 2012

Hmm..Semalam hari jumaat. Hari yang sumorang tunggu iaitu pengumuman belanjawan 2012..Bila dah ada pengumuman tu kan..haruslah ada yang sokong dan haruslah ada yang bangkang..Sebab kiter takleh puaskan hati semua orang..

Macam aku lak, aku terima sahaja..Sebab dia tu pemimpin aku..Dan aku percaya dengan kepemimpinan beliau..dan beliau lebih hebat berbanding aku.Tapi aku sedih gak..sebab ada jer suara-suara sinis..Aduhh..

Apa pasal ekk sumorang macam kecoh pasal benda tu??Itu hanyalah belanjawan je pun..Sibuk la dok menjaja kat fesbuk pasal peluang pekerjaan sedikit sebab naikkan tempoh pencen..sibuk cakap pasal kadar pengangguran yang meningkat segala..Persoalan pertama, kau tu kasyaf sangat ke sampai boleh tengok masa hadapan?Memang tak ahh kann..Kat situ je dah leh tau camne pemikiran dia..Dok sibuk sangat fikir pasal benda negatif..Belum pun berlaku dah cakap..Analogi cukup mudah..Belum pun jawab exam dah tau pass atau fail..Baik takyah daftar exam kan??

LOGIK KAH??

Memang tak ahh kann..



Pastu lak, aku rasa yang diorang ni anggap Belanjawan  2012 tu adalah segala-galanya bagi diorang..Hello mak cik!Ko dah lupe kee??Siapakah yang memberi rezeki??Belanjawan 2012 kah??Silap besar la kann kat situ..Yang memberi rezeki adalah Allah..yakinlah bahawa Allah yang memberi rezeki..So kalau setakat belanjawan 2012 tu tak de hal lah kann..

Ok..Cukuplah sesi lahar bersama aku pepagi bute cenggini..ekeke..keji kan pepagi dah keji orang..haruslah okeh..supaya korang tu pahamm..yang belanjawan 2012 tu bukan lah segala-galanya..Rezeki Allah tu sangat luas..Jangan sempitkan pemikiran korang tu..

Merasaa la kenss kena lahar pepagi cenggini..Amek ko..Rasain..

p/s: Bajet 2012 atau belanjawan 2012?

p/s: Aku sangat terkilan dengan segelintir pemimpin yang songlap duit untuk rakyat..Mereka menjadi semakin kaya dan rakyat menjadi semakin terhimpit.Sedih!

No comments:

Post a Comment