JEJAK ANDA

Friday, April 8, 2011

TANAM TEBU

Selalunya orang cerita pasal tanam anggur kat rumah kan??Ni ha..Aku nak buat kelainan sikit..Aku nak cerita pasal tanam tebu..Dalam banyak-banyak benda kenapa lah pulak aku nak tanam tebu nih??Buang tebiat ekk??OK lah..Sebenarnya bukan menanam tebu yang tanam batang tebu kat tanah tu..Tapi post kali ni pasal menanam tebu kat tepi bibir..

Lets beli tebu uolls..I jual murah ni ha..

Meh sini aku kasi situasi...

Abu Hurairah : Usop..Moh la kite ke gym petang ni..Perot awok ni dah macam kena busung dah awok tengok..

Usop Wilcha : Orait..orait..Moh la kita gi gym yer..Awok pon nak ke sana jugak petang ni..Asyik-asyik poco-poco je..Awok dah bosan...

Tapi nak dibuat citer si Abu Hurairah ni tak datang lah gym pada petang tu..Maka haruslah si Ucop Wilcha tu bengang sebab Abu Hurairah dah janji nak datang..Maka apabila hari esok, mereka pun bertemu sekali lagi..

Ucop Wilcha : Kenapa kome tak datang gym semalam..Penat awok tunggu tau..

Abu Hurairah : Errr..Awok tak janji pon dengan kome..Mana ada awok sebut perkataan janji semalam..

Ucop Wilcha : pfffttttttttt....

Errr..nak dibuat citer, aku pun selalu gak kena benda camnih..Err..bila nak janji tu..perlu ke sebut perkataan janji??Aku rasa tak perlu kot..Kenapa pulak??Err..Anologinya cukup-cukup mudah..Korang pernah tak carut, maki hamun, cerca, orang lain??Selalunya apa perkataan yang keluar??Tahi lembu, cipan. siput etc kan??..Err..ada tak dalam list tu perkataan "CARUT" itu sendiri??Tak ada kan??Kalau macam tu korang tak mencarutlah kan??Ahhaa..Sebab korang tak ada pun sebut perkataan carut kan..??Ehh..bukan macam tu..walaupun kita tak sebut perkataan "CARUT" tu, tapi perbuatan kita itu sendiri menggambarkan kita telah mencarut kat orang..

Ehh mana ada aku tunjuk jari tengah kat korang..Aku kan gigit glove ni..Tak nampak ekk??

Maka atas dasar itu lah..tak semestinya tak sebut perkataan janji, kita tak berjanji kat orang lain..Kerana apa-apa harapan yang kita bagi kat orang lain sebenarnya adalah janji..Dan janji itu adalah perbuatan..Bukannya perkataan..Okeh..

Aku rasa tu ke kot ceramah aku hari ni..Sekian...

Makanya haruslah aku berangan jadik insan seperti di atas..Kasi ceramah kat orang..Hoho..

p/s : Watak dalam citer ni di ambil dari citer Kak Limah Ghost Back Home sebagai nak cover line watak asal..Sekian..

No comments:

Post a Comment