JEJAK ANDA

Saturday, April 16, 2011

FEELING PUTIH..

Salam Adrenalin..Korang semua apa kabar??Sihat ke tidak??Aku sihat jer.Hmm..nak dibuat citer, minggu ni aku agak sibuk..Sekali lagi..Tak sempat nak hapdet blog ni ha..Maklumlah, ada test, drug dispensing, dan lab..Nak menangis rasanya nak menghabiskan minggu ni..

Oh yerr, bila dah penat masa weekdays tu kan, haruslah aku menggunakan weekend untuk CM therapy..Apakah CM therapi itu??Cuci mata terapi lah..Jalan-jalan cuci mata..Ambil angin..Gigih ni kan..Pagi-pagi dah bersiap-siap..Semata-mata nak buat CM terapi ni ha..

Oh segarnya dapat cuci mata puas-puas..

Bila dah siap pakai baju yang hensem-hensem tu kan (takkan cantik lak..motip cantik??),aku dengan sorang member ni terus menapak ke kereta buruk kitorang tu..Tak mampu nak beli yang baru..kereta tenth hands pon jadik la kann..Bila dah masuk kereta tu, haruslah start enjin kan..takkan la duduk je dalam tu kan..

Bila nak start enjin tu, tetiba lak bunyik lain macam keluar..Bunyik kuda semput..Hadoii..Aku dapat menghidu masalah masa tu..Selepas memulas kunci tu sebanyak sepuluh kali, masih enjin tak nak hidup..Tak ke sentap tu kan..Gigih ni ha bangun pagi-pagi semata-mata nak cuci mata..Ujung-ujung kereta lak takleh start..Sapa tak sentap kann..

Ada yang lagi sentap korang tahu..Ada lah orang putih gila yang tetiba carut-carut kat kitorang masa kitorang cuba check enjin kereta buruk kitorang tu..Hadoi..Sangat tak memasal..Kepada orang putih itu, ko tunggu je masa dan saat kau okeh..Kalau boleh nak je aku maki ko balik..Nak buat camner..Aku ni orang yang masih ada sabar lagik masa tu kan..Hanj tol..Nasib baik la jiran sebelah rumah tu baik hati hantar kitorang gi pekan..Thanks Saufi..

.......................................

Petang tu, ada match futsal dan BBQ..Aku tak join sebab nak cuci mata punya pasal..Ermm..Nak dibuat citer, kawan aku dari Singapore join game tu..Disebabkan nak tahu update match tu, aku pon lepak la dengan dia..Maka berlakulah perbualan ini..

Kepada peminat aku diluar sana tu, sorry hari ni aku tak dapat main..Sebab aku ada job offer dari Loreal..Kena jadik model iklan..Sorry okeh..Walhal gi cuci mata tu kan..Opss..kantoi lak..

"Dude, camne game kau??"

"Ohh..Sangat teruk..Kitorang kalah.."

"OO..Seyesly??"

"Yela..Eh, kau nampak lain lah tak pakai cermin mata?"

"Oh ye ke?"

"Yup..And you looks more brighter?"

"Gulp..Ko nak menganjing pon agak-agak okeh..Agak kejam disitu"

"Its a compliment dude..Aku serius".


Lalu aku pun memandang ke dalam cermin dan berkata.."Benarkah?"

Wahh..First time orang cakap aku putih..Nan adoo orang nak cakap aku cerah..Sebab aku mmg tak cerah pun..Masa tu hati aku dah berbunga-bunga dah..Feeling jadik putih macam mat salleh jap..Walhal aku sendirik tahu yang aku ni gelap..Bila masa aku cerah ni??Motipp dia cakap aku cerah??OOOo..kau nak cakap aku itam la sebelom neh??Ke effect matahari terik masa tu??Apa yang penting, aku feeling kulit cerah hari nii..Yoohoo..Korang adoo??

Betul ke ni??Ah tidakk..

Ok lah..Sekian darik aku hari ni..Selamat feeling cerah okeh..Babai..

p/s : Korang rasa dia tu ikhlas ke tidak??

No comments:

Post a Comment