JEJAK ANDA

Sunday, May 15, 2011

TIDUR

Hmm..Hai korang semua.Ape kabar?Sihat?Oh yer.Jom kita berceloteh..Hari ni aku nak cakap pasal benda yang aku paling suka buat.

Bila aku tanya member aku  benda apa yang diorang suka buat...ada je yang menjawab panjat gunung la..berenang kat air terjun la..Panjat batu la..Panjat dinding la..Tengok wayang..dan macam-macam lagik..Kalau aku tulis semua yang diorang suka buat satu hari pun tak abis..Nak dibuat cite, macam-macam la diorang suka buat..

Tapi kalau korang tanya aku, aku akan menjawab..Aku lebih suka tido sahaja..Wah!!Punya lah pemalas aku ni kann..Tido jek yang aku pilih dari banyak-banyak benda dalam dunia nih.Yess..Aku lebih suka tido jer..Kenapa pulak?

Selalunya, masa tido ni lah aku kekadang dapat apa yang aku tak dapat buat kat dunia realiti..Sebagai contoh, aku selama ni nak sangat jumpa kawan sekolah aku dulu.Tapi tak berkesampaian sampai sekarang..Sehinggalah semalam.Dia muncul dalam mimpi aku. Tak dapat jumpa betul-betul, dapat jumpa dalam mimpi pun jadik lah kann..Dapat jugak lepas rindu kat kawan lama..

Basically, kat dunia realiti aku rasa yang kekadang aku ni macam loser. Mengharapakan something yang perfect..Walhal aku sendirik tahu benda tu mustahil..Maka kat dalam mimpi je aku boleh mencorakkan dunia aku sendiri. Kadang-kadang aku mencorakkan imaginasi aku kat dalam cerpen yang aku buat. Hmm..entahlah..Kadang-kadang idea cerpen aku tu aku ambik dari mimpi-mimpi yang aku alami.Baru feeling sikit aku nak membacanya..

Tu lah antara sebab aku suka tidur.Bukan sebab aku ni species pemalas ke hape kan..Saya suka tidur.Anda pula bagaimana?Kalau rajin sila tinggalkan komen anda..

p/s: Jom tengok video ni.Agak lawak lah..I like this guy (not in gay way)..


No comments:

Post a Comment