JEJAK ANDA

Thursday, February 3, 2011

ATOK ITU SELAMAT

Semalam aku gi Seremban..Adeh.Aku ni tak sudah-sudah citer aku kuar seremban..Ehh..suka hati aku lah..Aku saje je keluar nak carik barang..Oh yer..

Dalam perjalanan nak ke Seremban itu, aku terlihat sebuah rumah yang amat usang..Dan dihuni oleh seorang warga emas..Betul-betul area sebelum SK Ulu Bendul tuh..Kesian kat atuk tu haa..

Adakah atok ini yang dikatakan oleh abang afeb itu??Oh..Betul cakap dia..Kesian kat atuk itu..Erkk..Tak adakah batuan diberikan kepada dia??Pihak berkuasa sila jawab..Ke dia tak layak dapat bantuan??Apakah kriteria yang diperlukan untuk dapatkan bantuan??Kena tunggu rumah roboh dulu ekk baru boleh dapat bantuan??Seyes aku geram dengan orang yang tahu simpan duit banyak-banyak tapi tak nak bantu orang..Walaupun bukan duit dia..

Ke kena ada prosedur??Hello..perlu ke nak ada prosedur semua tu??Aku tengok cerita bersamamu tu lagi effektif lah nak bantu orang!!!Aku geram tahap gaban nehh..Sekali pandang je dah tahu orang tu tidak berkemampuan..Korang nak apa lagi??Ke korang nak simpan duit itu untuk kegunaan korang??Haa??

Amaran aku kepada penyimpan harta sekalian..Tunggu lah saat korang apabila harta korang yang banyak itu akan membelit korang satu hari nanti..Tunggu je ekk..Aku tak tipu.


2 comments:

  1. kesian kan dekat atok tu?
    hurmm..

    ReplyDelete
  2. err , nak menyelit siked , tak silap atok tu ada dapat bantuan bersamamula . tapi atok tu tanak . pasal bantuan rumah . tak tahula . tapi memang kesian kan . dahla dia tinggal sorang2 . anak ada tapi dok kl . ermm

    ReplyDelete