JEJAK ANDA

Saturday, August 13, 2011

ANEH..

Sekarang ni dalam mood nak share benda-benda aneh yang berlaku semenjak dua menjak ni..Sekadar berkongsi..Tak nak komen apa-apa..Lepas ni dah takleh pasang bacaan ayat Quran kuat-kuat lagi masa Subuh. Menggangu orang nak tidur katanya kan..Boleh??

Pastu ada sesetengah kaum tu sudah terang lagi bersuluh tidak mengaku keEsaan Allah dan kerasulan Nabi Muhammad. Masa berhujah boleh lak kan pakai ayat Quran sumer.Apekah di situ??Aku hanya mampu menggaru kepala dan melihat..Kang aku cakap habis aku kena bantai balik..Tu yang malas sikit tu..

Apa-apa pun,sebelum menghabiskan entry ni, aku nak share satu ayat Quran..Iaitu ayat 57 Surah Al-Maidah..Nak tahu Asbabul Nuzul??Gi carik sendirik..Den maleh nak citer sini..Ok korang..Selamat berpuasa..

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu dan orang-orang kafir musyrik itu: Menjadi penolong-penolong dan bertakwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.
(Surah Al-Maidah ayat 57)


p/s: Sedih melihat umat Islam di negara sendiri yang terlalu lembut dan terlampau bertoleransi..Ujung-ujung kena pijak balik.Geram jer rasa hati ni kann..Sekali lagi aku hanya mampu melihat..Korang camne lak??.

No comments:

Post a Comment